Grote bedrijven stoppen met adverteren op social media
- Economisch
- 29 juni 2020
- Niveau: Havo/vwo onderbouw
- Bron: NOS
Unilever, CocaCola, Starbucks en Ben&Jerry’s, grote bedrijven die plotseling allemaal aankondigen te stoppen met adverteren op social media. Wat is er aan de hand?
Opdrachten:
- Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, legt in het filmpje uit wat hij gaat veranderen op Facebook. Op basis van welke ontwikkelingen vond de CEO het nodig om deze veranderingen door te voeren?
- Waarom is het belangrijk voor grote ondernemingen om een standpunt in te nemen over maatschappelijke kwesties? Gebruik in je antwoord het begrip MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen).
- Benoem tenminste twee positieve en twee negatieve gevolgen van de beslissing om te stoppen met adverteren op social media door Unilever, CocaCola en andere grote bedrijven. Klik voor meer achtergrond informatie hierover op de links hieronder.
Wil je meer weten over de beslissingen van Unilever, CocaCola en Starbucks?
De Volkskrant: CocaCola stopt 1 maand met adverteren
NOS.nl: Starbucks stopt met adverteren social media
NOS.nl: Ook Unilever stopt met adverteren
Wil je meer weten over onze economiemethode Pincode?