Positionering AH to go
- 20 maart 2025
- Bron: RTL

AH to go bestaat dit jaar 25 jaar. Inmiddels zijn er 187 winkels in Nederland. Het concept heeft haar toegevoegde waarde in deze markt duidelijk bewezen. Maar het eind van de groei is nog niet in zicht. Lees het onderstaande artikel en beantwoordt de vragen die daarna volgen:
Vragen
- Met welke drie elementen moet een bedrijf rekening houden om tot een goede positionering te komen?
- Welke verandering in het gedrag van consumenten heeft in sterke mate bijgedragen aan het succes van AH to go?
- Hoe positioneert AH to go zich in deze markt en wat hun de unique selling point (USP)?
- Welke prijsstrategie gebruikt AH to go, waardoor wordt deze strategie gerechtvaardigd en hoe past deze strategie bij het veranderende consumentengedrag?
- Het management van Ahold heeft vastgesteld dat er nog voldoende groeimogelijkheden in deze markt zijn. Het overweegt daarom het aantal vestigingen van AH to go in de komende jaren te verdubbelen. Gebruik de marketingmix van AH to go om de effecten van deze verdubbeling te beschrijven.
Bruikbare bronnen
Verhage (2022). Grondslagen van de marketing (10e editie). Noordhoff Uitgevers.
Nederstigt & Poiesz (2022). Consumentengedrag (8e editie). Noordhoff Uitgevers.
Relevante begrippen
Consumentengedrag, Positioneren, Prijsstrategie, Groeistrategie, Marketingmix, Unique Selling Point, Distributiekanalen
Ben je docent? Meld je aan en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen én ontvang de antwoorden!